Loading
«Не існує конвеєру успішних компаній». СEO Bolt відмовляє стартапи від участі в YCombinator

«Не існує конвеєру успішних компаній». СEO Bolt відмовляє стартапи від участі в YCombinator

СEO Bolt (це американська фінтех-компанія, не плутати з естонським сервісом Bolt) Раян Бреслоу розкритикував політику акселератора YCombinator. У своєму Twitter він пояснив, чому стартапам краще ігнорувати програму YCombinator: акселератор бере надто великий відсоток від компаній, не надає їм належної уваги і нічого не вчить.

Раніше я вважав, що стартапи можуть спробувати програму YCombinator, якщо їм дуже хочеться. Однак тепер переконаний — краще пройдіть повз. Можливо YCombinator починав як прозорий акселератор, але з часом гроші, влада і жадібність зіпсували його. Сьогодні це організація, яка отримує 10% від стартапів і не турбується про тих, хто проходить програму.

Усі новачки Кремнієвої долини вважають програму YCombinator обов’язковим етапом для кожного успішного стартапу. Але вартість участі в акселераторі виходить за межі. За інвестиції в $500 000, YCombinator отримує 10-14% вашої компанії.

Це надто великий відсоток, який не створює жодної цінності. 10-14% — це більше ніж весь ваш пул опціонів для співробітників на раунді А. Якби Bolt пройшов програму  YCombinator, то зараз акселератор володів би частиною компанії на один мільярд доларів. Я вважаю, що 1-2% — це прийнятний відсоток, який можна віддати акселератору на ранньому етапі.

У прихильників YCombinator є кілька аргументів на користь програми, давайте розберемо їх по черзі.

  • Участь в програмі дозволяє підвищити оцінку компанії на 10-14%. Це логічна помилка. Ваш новий інженер може подвоїти вартість компанії, однак не отримує за це 100% від неї. Кожен відсоток повинен мати десятикратний вплив. До того ж бренд YCombinator вже давно не допомагає при оцінці. Раніше, коли в програмі було 40 команд, бренд працював. Однак сьогодні ваш стартап — одна з 400 компаній, які пройшли програму.
  • YCombinator навчить вас розвивати стартап. За словами моїх знайомих засновників стартапів, які проходили програму, поради YCombinator дуже загальні. Програму проходить велика кількість компаній, тому заглибиться і вивчити продукт кожної неможливо.

YCombinator — це лотерея, в якій частина компаній мають шанс «вистрілити». Ніхто не дбає про кожен окремий стартап, а намагається отримати якомога більше лотерейних квитків. Я чув безліч історій про жахливе ставлення до засновників під час програми. Достатньо уваги отримують лише компанії, які мають хороші шанси на успіх і швидкий ріст.

  • YCombinator представляє ваш продукт сотням інвесторів. Це правда, але так роблять майже всі акселератори. До того ж вам доведеться конкурувати з рештою учасників, серед яких вже є фаворити. Десятка найперспективніших компаній матиме справжній контакт з інвесторами, решта 390 залишиться без уваги.
  • YCombinator познайомить вас з іншими засновниками на цій же стадії. Це хороша і цінна практика, але не варта жодного відсотку вашої компанії. Коли Bolt тільки розвивався, YCombinator був практичним і цінним акселератором. Однак я проігнорував їх програму і в результаті набрався того ж досвіду сам. Я добре навчився шукати працівників та інвесторів на власних помилках.

Якщо ви засновник стартапу і шукаєте поради, зверніться до колег. Слідкуйте за ними в соцмережах, читайте їхні блоги та книги. Так ви будете максимально близько до джерела. Ви можете прочитати мою книгу про те, як залучати кошти під назвою Fundraising, яка коштує $11, а не 11%.

Ось мій висновок. YCombinator — організація, яку цікавить виключно прибуток. Їх керівники забули про найважливіше в компаніях — про людей. Зараз вони будують машину лотерейних білетів, надіючись, що якийсь із них буде успішним. Зрештою існують інші акселератори, які беруть менший відсоток і приділяють компаніям більше уваги. Для прикладу StartX, Pear Fellowship чи Backend Capital.

YCombinator створили Startup Playbook — книгу-інструкцію з росту для стартапів. Якби Bolt її дотримувався, то навряд чи б досяг успіху. Ми порушили всі їх правила. Тому я переконаний, що не буває універсального конвеєра успішних бізнесів. Усім потрібен унікальний підхід.

Источник

Отправить ответ

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
Войти с помощью: 
  Подписаться  
Уведомление о
Авторизация
*
*
Войти с помощью: 
Регистрация
*
*
*
Войти с помощью: 

два × 4 =

Генерация пароля