Loading
new873img

Допороги у форматі eCommerce — електронні каталоги публічних закупівель

З моменту запровадження в Україні системи ProZorro у 2016 році допорогові закупівлі завжди залишалися слабким місцем нових тендерних механізмів. Але у квітні 2019 року ситуація нарешті почала змінюватися на краще після запуску пілотного проекту Е каталогів. Тепер всі закупівлі, незалежно від обсягів та характеру, можна здійснювати прозоро та зручно.

В чому полягала проблема допорогів

Діючий Закон України «Про публічні закупівлі» визначає межу вартості товарів чи послуг у 200 000 гривень (1,5 млн гривень для робіт), до якої держзамовник не зобов’язаний проводити процедуру через централізовану базу даних у формі тендера. Достатньо обрати постачальника й опублікувати окремі подробиці угоди.

Подібний механізм відкривав для Організаторів закупівлі широкі можливості для зловживання. Нерідко навіть надпорогові закупівлі штучно й нелогічно ділилися між різними підрядниками без аукціону. А відповідальні й чесні замовники, які намагались здійснювати допорогові процедури через майданчики, просто не мали інструментів для тих випадків, коли обсяги занадто малі.

Як працюють нові каталоги

Для покращення процедури допорогових процедур було вирішено використати сучасний та дієвий механізм, який широко використовується в електронній комерції. Нові електронні каталоги Прозорро діють за такою ж схемою, як звичайні інтернет-магазини або популярні маркетплейси:

  1. Замовник обирає категорію товарів.
  2. Далі він порівнює ціни й додає обрані товари до кошика.
  3. Після оформлення замовлення надходять до відповідних постачальників.
  4. Постачальники дають відповідь щодо замовлення протягом 2-х діб.
  5. Протягом семи днів замовник отримує замовлені товари.

Подібної швидкості здійснення закупівель вдалося досягти за рахунок попередньої перевірки й кваліфікації замовників ще у процесі розміщення позицій на сторінках каталогу. Додатковій прозорості процесу закупівлі сприяє одразу декілька факторів:

● замовник бачить лише характеристики товару та ціну, але не знає найменування постачальника;

● всі етапи закупівлі та подробиці угоди автоматично фіксуються в централізованій базі даних;

● стати постачальником може будь-хто.

Поки категорій товарів в каталогах не дуже багато, проте їхня кількість буде постійно збільшуватись у процесі приєднання нових постачальників. Для цього достатньо звернутись до адміністратора сервісу — відповідного електронного торгового майданчика.

Отправить ответ

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
Войти с помощью: 
  Подписаться  
Уведомление о
Авторизация
*
*
Войти с помощью: 
Регистрация
*
*
*
Войти с помощью: 

2 × пять =

Генерация пароля