«Все, що ми нині заробляємо, повністю реінвестуємо». Бліцінтервʼю з Андрієм Скрипником, співзасновником Promova

02 квітня, 2024,
13:37

Олександр Стрельников

У листопаді 2023 року уряд України запустив національну програму популяризації англійської мови Future Perfect, одним з перших партнерів якої стала компанія Promova – вона надала українцям безоплатний доступ до платформи з вивчення мов на три роки.

AIN.UA поговорив зі співзасновником проєкту Андрієм Скрипником, аби більше дізнатись про поточний стан компанії, залучені до цього часу інвестиції та потенційний пошук зовнішнього капіталу, а також про мотивацію участі в Future Perfect.

«Все, що ми нині заробляємо, повністю реінвестуємо». Бліцінтервʼю з Андрієм Скрипником, співзасновником PromovaАндрій Скрипник. Фото надане представниками Promova

Проєкту Promova вже пʼять років, і багато українців памʼятають ще першу версію платформи з флешкартками та іншою назвою Ten Words. А якими були початкові інвестиції в проєкт у 2019 році?

Ми заснували Promova разом з моїми партнерами Мішою Галяном та Валерією Вакульською, розвивали проєкт всередині компанії Genesis. Загальні інвестиції за весь час складають приблизно $1 млн. Від моменту заснування компанії ми приділяли багато уваги саме операційній ефективності, розумному використанню грошей і наявних ресурсів. Тож доволі швидко, за два роки, дійшли до прибутковості. Все, що ми нині заробляємо, повністю реінвестуємо в зростання.

Якою все ж була початкова сума інвестицій в проєкт? 

Оскільки ми створювали проєкт разом з Genesis, то він надав нам багато різноманітної допомоги, значною мірою не фінансової: бухгалтери, юристи, рекрутери, HR, власний офіс з офіс-менеджерами, PR і освітню підтримку. Тож це не стільки про гроші, скільки про широку підтримку в усіх сенсах. Зараз багато з цих функцій ми вже закриваємо самі.

Ви вказали, що за час існування проєкту він залучив $1 млн доларів. Чи плануєте шукати додаткові інвестиції? 

Ми завжди розглядаємо потенційні можливості – і не тільки з погляду

залучення капіталу. Нас цікавить все, що може допомогти швидше зростати і робити якісніший продукт для наших користувачів. 

Зараз ми не перебуваємо в активній стадії залучення інвестицій, але відповідальність компанії – розпізнавати різні можливості, які літають в повітрі. Якщо ми захочемо активно масштабуватись, то залучатимемо зовнішній капітал. 

У вас півтора мільйона користувачів на місяць – як ви нарощували користувацьку базу впродовж п’яти років існування продукту?

Ми рік до року зростали майже у два рази. Це менше, ніж ми хочемо з погляду наших амбіцій, але більше за класичні темпи зростання. 

Річ у тім, що коли ти не стартап з венчурним капіталом, то для тебе швидке зростання у два рази та більше інколи навіть є ризиком. Адже це не тільки про ріст кількості завантажень і можливостей функціональності, а й про кількість людей, нових наймів, операційного навантаження. І під час надшвидкого зростання, у тебе є ризик неефективного використання ресурсів, створення непотрібних користувачу проєктів, позбавлених жодної логіки, у гонитві за підвищенням метрик. Це також нормально, венчурні стартапи в Кремнієвій долині й світі так побудовані, і часто для них це виграшна модель, але вона супроводжується більшими ризиками. 

Просто ми зростали в інших умовах, у нас цей процес був здоровим. Великі технологічні компанії, які зростали схожими темпами ще 30 років тому, зараз гарно себе почувають, і для нас це теж показник.

І звісно, ми хочемо зростати більше, і коли в нас є можливість, ми нарощуємо темпи як у фічах, так і в ресурсах, і особливо в користувачах і грошах.

Скільки загалом людей в команді Promova? І, наскільки я знаю, у вас є офіси в Києві, на Кіпрі та в США. Чи маєте плани стосовно розширення присутності в інших країнах? 

Так, у нас основні офіси в Києві та на Кіпрі, решта – це такі собі хаби, вони є в багатьох країнах. Наприклад, у нас декілька людей працює у Варшаві, є хаб в Лісабоні. Наші працівники перебувають в різних країнах і працюють в гібридному режимі – хтось з офісу, хтось дистанційно. Хаби дають нам можливість зустрічатись наживо, тож ми підтримуємо декілька закордонних локацій.

А реальної фізичної потреби відкривати повноцінні нові офіси за кордоном немає. Ми все ж таки діджитал-бізнес.

Щодо людей, – у нас близько 120 спеціалістів по всьому світу. 80% управлінської команди складають жінки. Чверть спеціалістів зараз за кордоном – це жінки або фахівці, яких ми наймали вже після початку повномасштабного вторгнення рф. Більшість же живуть і працюють в Києві. 

А якою є користувацька база? Назвіть розподіл по країнах. 

За останні п’ять років ми досягнули позначки в 15 мільйонів завантажень. Працюємо по всьому світу, наш застосунок встановлювали навіть в Антарктиді. Топові локації просто зараз (ми їх називаємо Tier 1) – це Сполучені Штати, Канада, Європа, Латинська Америка і, звісно, Україна. Само собою, ми недоступні в росії та білорусі, з цих ринків ми вийшли за дві години після початку повномасштабного вторгнення.  

Поговорімо про Future Perfect –  це урядова програма, ініційована президентом України, зі сприяння вивчення англійської в Україні. Ви є офіційним партнером, вже 100 тисяч українців отримали безоплатний досвід до Promova на три роки через Дія.Підпис. При цьому всі витрати ви берете на себе. Що це дає вашому бізнесу? Ви таким чином нарощуєте користувацьку базу, яка через три роки переросте в преміумкористувачів?

Важливе уточнення: ми не беремо жодних фінансових даних у користувачів, тож коли програма закінчиться і зникне преміумдоступ, у людей автоматично не списуватимуться кошти за його продовження. При цьому весь навчальний прогрес користувачів збережеться, і їхні акаунти перейдуть на безоплатний пакет з певними обмеженнями.

Тепер до того, що це дає нам: звісно, це збільшує користувацьку базу і покращує нашу впізнаваність в Україні, але ми тут не ставимо конкретних кількісних KPI. Нам важливо допомогти опанувати мову якомога більшій кількості українців.

Зараз ваша платформа пропонує 10 мов для вивчення. Чи плануєте розширювати цей перелік, і якщо так, то якими мовами? 

Ми завжди дивимося на популярність Promova в різних країнах і серед різних аудиторій, та реагуємо на попит. Наприклад, однією з останніх додали корейську.

Також ми рухаємося в бік інклюзивного навчання та доступності вивчення мов. Наприклад, 15 квітня ми випустимо курс американської жестової мови, який складатиметься з 12 уроків для опанування базового жестового спілкування і жестів, що сповіщають про небезпеку. Ми бачимо велику необхідність в цьому як у світі, так і в Україні, де, на жаль, дедалі більше людей стикаються з мовленнєвими порушеннями через контузії, травми, стресові фактори. 

Це ще один проєкт в нашому портфелі безоплатних соціальних ініціатив. Минулого року, наприклад, ми додали режим для людей з дислексією, щоб зробити вивчення мов доступнішим. Протягом довгого часу вважалося, що люди з дислексією не можуть опанувати іноземні мови, бо не було робочого інструменту. Ми намагаємося його надати.

На сайті ви вказуєте, що використовуєте в межах платформи штучний інтелект і машинне навчання. Назвіть реальні приклади застосування.

Так, ми почали використовувати ШІ та машинне навчання ще до того, як це стало мейнстримом. Наприклад, в нас є інструменти для тренування вимови, які ми навчаємо на даних носіїв мови. Нейронна мережа натренована на розпізнавання варіацій звуків американського, британського та австралійського акценту англійської мови. Людина може прослухати, як правильно вимовити слово, потім записати свій варіант вимови, і платформа покаже, які звуки були вимовлені правильно та неправильно. Плануємо додати цей функціонал і до інших мов.

Окрім цього, ми використовуємо ChatGPT та Gemini в операційній діяльності: наприклад, для командних брейнштормів, іноді навіть для генерації зображень (звісно, з відповідною позначкою про те, що картинка створена ШІ), а також для персоналізації навчання з викладачами англійської. Я особисто використовував чатботи на основі штучного інтелекту для формування стратегії Promova на 2023 рік. 

Також в застосунку скоро зʼявляться спеціальні ШІ-згенеровані квізи, де можна буде тренувати навички письма. 

Те, що ви зараз розповіли про штучний інтелект і його використання в освітньому процесі дуже збігається з тим, що Мінцифри закладає в проєкт «Мрія» стосовно персоналізованого шляху навчання школярів з використанням штучного інтелекту. Ви обговорювали співпрацю? 

Ми, звісно, спілкуємося і з міністром Михайлом Федоровим, і з Мінцифрою. «Мрія» — дійсно класний проєкт. І в якомусь сенсі те, що я казав про штучний інтелект, лежить на поверхні – питання радше стоїть про якісну реалізацію. Тому, як-то кажуть, «Great minds think alike». 

Наостанок про плани: що хочете втілити за 2024 рік? 

Масштабуватимемось в ширину і в глибину: додаватимемо більше навчальних матеріалів, більше курсів, зокрема спеціальних, а також розширювати перелік доступних платформ. Також працюємо над новими партнерствами з іншими компаніями. І звісно ж, хочеться вийти на зростання більше ніж у два рази на рік.

Читайте:

  1. $17 млн у 20 проектів, підготовка нового фонду. Бліц з GP фонду SMRK Андрієм Довженком
  2. «Військкомат нині – філія пекла на землі»: перше інтерв’ю Дейнеги
  3. Twitter (нині X) отримав аудіо- та відеодзвінки, поки що лише на iOS
  4. Рік тому Маск придбав Twitter. Нині банки, які дали на це гроші, хапаються за голову

Источник

Отправить ответ

Please Login to comment
Войти с помощью: 
  Subscribe  
Notify of
Authorization
*
*
Войти с помощью: 
Registration
*
*
*
Войти с помощью: 

ten − eight =

Password generation