«Сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні», – Ярослав Пригара, стартап Remo

31 травня, 2022,
09:47

Тетяна Грицик

Напередодні війни заснований українцями стартап Remo (Noffice), що створює робочі місця для віддаленої роботи, залучив інвестиції. Серед іншого, інвестором та радником в Remo став засновник компанії Fedoriv Андрій Федорів. Журналіст AIN.UA поспілкувалася із співзасновником та генеральним директором стартапу Ярославом Пригарою про те, що змінила війна і чи планує команда Remo відкривати локацію в Україні.

Чи була команда Remo готова до війни?

Я був один з тих, хто говорив, що вторгнення не буде, тому що його не буде. Всі цифри говорили саме про це. Зрештою, вторгнення і перетворилось на фарс. Але з точки зору бізнесу ми почали реагувати на ситуацію ще з осені. Нашою першою локацією мав стати Київ, тому що фаундери українці і ми вважали, що ряд своїх гіпотез буде логічно перевірити саме в Києві.

Коли інформація про вторгнення стала набувати реальних обрисів, вирішили зробити паузу з відкриттям. Зрештою, це стало ключовим рішенням. З початком військових дій ми повністю сконцентрувались на відкритті наступної локації в Мексиці. Перейшли на етап переговорів і щодо локацій в США.

24.02.2022 я прокинувся об 5:30 від вибухів. Речі вже були зібрані, тому о 7:00 ми вже їхали в автомобілі в напрямку Заходу. Наступного дня після евакуації сім’ї ми з другом повернулися до Києва і з того часу моє життя розділилось на до та після. Однак, не в плані бізнесу.

Ми з самого почату будували міжнародну компанію, орієнтовану на глобальний ринок, тому війна не змінила наші плани: у нас немає українських співробітників, а основний фокус для Remo – ринок Північної Америки. Я взагалі вважаю, що орієнтація на локальний ринок – це і є головна проблема більшості українських компаній. Я патріот, але ризики нашого ринку занадто високі.

«Сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні», – Ярослав Пригара, стартап RemoЗображення в матеріалі: Remo

«Сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні», – Ярослав Пригара, стартап Remo

Війна триває майже три місяці, як загалом змінювалася робота команди Remo на операційному рівні? 

Ніяк. Ми працюємо повністю віддалено з самого початку. В 2021 році ми підняли раунд, в основному серед українських інвесторів. Від самого початку ми орієнтувались на те, що наступний раунд буде піднятий в США. Наступні локації також мали бути в Північній Америці. Тому ми сприйняли зміни швидше як сигнал до того, що тепер фокусом є тільки Північна Америка. Всі ресурси направили на це.

Що зі співробітниками та зарплатами?

Майже вся команда була зібрана ще до війни. Наразі ми в пошуку CFO, але маємо намір знайти людину зі США. Щодо заробітних плат, то по зрозумілих причинах війна ніяк на них не вплинула.

Чи змінився з війною попит на послуги Remo? 

Ми відкриваємо нашу першу локацію в червні 2022 року, тому мені важко і одночасно легко відповісти на це питання. Відповідь буде звучати – війна не вплинула жодним чином. Але в цьому плюс глобального стартапу: навіть такі фактори як війна не змінюють плани. Тому вважаю, що ми маємо змінювати мислення та орієнтуватись на глобальний ринок.

«Сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні», – Ярослав Пригара, стартап Remo

Які плани надалі?

Зараз ми подіваємось, що наш продукт знайде своїх клієнтів в Мексиці. Наступні локації ми плануємо в Каліфорнії, Техасі та Флоріді. Ключова команда – top-executives WeWork –, їх знання ринку та продукту, що бажають клієнти, полягатимуть в основі того, що ми запропонуємо ринку.

Чи плануєте залишатись в Україні? 

Важко сказати. Ми отримали кілька пропозицій щодо відкриття локації в Україні, але наразі повністю сконцентровані на ринку США та Мексики. Я сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні.

«Сумніваюсь, що будемо повертатись до ідеї відкриття локації в Україні», – Ярослав Пригара, стартап Remo

Напередодні війни, Remo залучив інвестиції. На що пішли залучені кошти? Чи плануєте залучати додаткові інвестиції найближчим часом?

Інвестиції, які ми залучили напередодні війни, пішли на розробку продукту, софту, команду та відкриття локацій. Наразі ми розпочали підняття нового раунду в США. Кошти плануємо використати також на відкриття нових локацій, команду та маркетинг.

Источник

Отправить ответ

Please Login to comment
Войти с помощью: 
  Subscribe  
Notify of
Authorization
*
*
Войти с помощью: 
Registration
*
*
*
Войти с помощью: 

5 × 2 =

Password generation