Loading

 «На Заході всі хочуть купувати українське». Як працює стартап Awesomic у війну

06 травня, 2022,
13:01

Любомир Шкіль

Awesomic — український стартап, який розробляє платформу для поєднання компаній з перевіреними дизайнерами. Більшість дизайнерів на платформі — з України, частина з них опинилася в окупації після початку повномасштабної війни. Редакція AIN.UA поговорила зі співзасновником стартапу Романом Севастьяновим про роботу команди та клієнтів в умовах війни. 

 «На Заході всі хочуть купувати українське». Як працює стартап Awesomic у війнуЗасновники Awesomic Роман Севастьянов та Анастасія Павлишина. 
Фото: Awesomic

Про початок повномасштабної війни

Ми готували нашу команду і дизайнерів заздалегідь. Просили зібрати речі та документи ще в лютому, щоб швидко переїхати в інше місце. З середини лютого ми виплатили зарплату наперед і евакуювали дизайнерів з Маріуполя і Донбасу. Там було приблизно 5% дизайнерів. 

Також я підготував інструкції, як повинна діяти компанія, якщо почнеться повномасштабна війна. Частково ми вивели готівку і дали її менеджерам. Також ми створили карту, яка показувала де знаходиться команда і дизайнери. 

24 лютого зранку ми почали діяти за інструкцією. Орендували квартири в містах західної України і найняли команду психологів, які проводили сесії з дизайнерами. Деякі з наших людей, на жаль, втратили домівки або навіть близьких. Тому психологічна підтримка була дуже потрібна.  

Додатково ми запустили фінансову підтримку, яка не залежала від попередньої зарплати. Також ми зняли дві вілли в Єгипті, де наші жінки з дітьми, які могли виїхати за кордон, мали безпечне місце. Цікаво, що це житло ми змогли отримати практично не витративши кошти. Ми попросили партнерів про знижки, яких вистачило на оплату оренди. 

Про клієнтів 

В нас є два типи клієнтів: це самі дизайнери та ті, хто замовляє у них роботу. Бізнес з РФ ми не будували ніколи, тому ні дизайнерів, ні клієнтів там не було. Тобто, після початку повномасштабної війни, нічого не відвалилося. 

Було декілька клієнтів, які зробили замовлення на кілька тисяч доларів наперед, фінансово ми поки почуваємося добре.

Ми також додали можливість донатити окремому українському дизайнеру. Підглянули цю ідею в Airbnb, де американці бронювали житло українських орендарів і так допомагали їм фінансово. За березень ми зібрали таким чином $23 000. 

До війни клієнти могли жалітися, наприклад через порушення дедлайнів. Сьогодні більшість розуміє ситуацію і ставиться до затримок із розумінням. Але ми не втратили жодного клієнта, який би сказав: «У вас війна, я йду». Більшість з них з Європи та США, де Україну дуже підтримують, а особливо с сфері ІТ. 

Про команду

Перші два дні наші дизайнери виконували 50% задач. На п’ятий день — 85%, а через тиждень — вже всі 100%. На 50 день після вторгнення ми вивезли останню людину з окупованого Херсону. Нам допоміг водій, який називав себе  «Камікадзе драйвер». Послуга коштувала 5000 грн. Сьогодні зі 145 людей, які працюють з нами — усі в безпеці. 

Організація роботи після початку вторгнення не змінилася. Ми завжди працювали віддалено, дизайнерам потрібен лише ноутбук і доступ до інтернету. Єдине нововведення — перевірка безпеки. Наша людина в України може натиснути кнопку  «я в безпеці» або  «мені потрібна допомога». 

Коли приходить сповіщення, що потрібна допомога, команда реагує на заклик. Зараз у всіх все спокійно, якщо не враховувати ракет, які падають у містах. Але раніше кілька людей працювали з окупованих територій, тому така перевірка була необхідною.

 «На Заході всі хочуть купувати українське». Як працює стартап Awesomic у війну Роман Севастьянов. Фото: Awesomic

Про волонтерство

Перед війною ми також задонатили один мільйон гривень в  «Повернись живим». Декільком співробітникам фонду ми платимо зарплати, щоб вони могли працювати надалі. Ми також допомагаємо ринку, який зараз трохи зменшився. Зараз є одна вакансія на трьох дизайнера, хоча до 24 лютого все було навпаки. 

Тому ми вмикаємо в роботу українських дизайнерів, які втратили роботу. Якщо у когось є вільний час ми пропонуємо проекти, наприклад створення NFT-колекцій. Загалом в березні в нас працювало 130 людей. За весь місяць 30% робочого часу вони витратили на волонтерські проекти пов’язані з дизайном. 

Про підтримку партнерів

Після Y Combinator у нас з’явився невеликий бренд в стартап-спільноті. Мені писали багато інвесторів і стартаперів з пропозицією допомогти. Я відповідав:  «Якщо хочете допомогти, то робіть внески в благодійні організації, або купуйте у нас дизайн».

Я відчуваю новий тренд на Заході: всі хочуть працювати з Україною, купувати українське і так допомогти країні. 

Источник

Отправить ответ

Пожалуйста, авторизуйтесь чтобы добавить комментарий.
Войти с помощью: 
  Подписаться  
Уведомление о
Авторизация
*
*
Войти с помощью: 
Регистрация
*
*
*
Войти с помощью: 

20 − семь =

Генерация пароля